Podpisy elektroniczne

Podpis elektroniczny to problem opisywany od minimum paru lat. Razem z rozpowszechnieniem potwierdzenia, którym jest e-podpis, każdy z nas zyskuje na czasie, obniżają się koszty korespondencji i mocno upraszcza sposób podejmowania decyzji. Dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu, jakim jest e-podpis możemy szybciej i skuteczniej wysyłać dokumenty albo je odbierać.

Na przykład, podpis do ZUS umożliwia załatwiać różnych spraw bez opuszczania domu czy pracy i bez tworzenia zbytecznych kolejek w oddziale. Podpis elektroniczny mocno upraszcza rozliczenia i korespondencję między partnerami w biznesie. Lecz są to usługi płatne, więc nie każdy człowiek może sobie na nie pozwolić. Aby korzystać z tego rozwiązania, niezbędne jest zakupienie karty kryptograficznej, certyfikatu kwalifikowanego i czytnika tych kart a także programu do obsługi e-podpisu. Działają już firmy proponujące certyfikowany podpis elektroniczny i wszystkie potrzebne akcesoria.

Należy podkreślić, że mimo corocznych opłat abonamentowych dla wielu przedsiębiorstw posiadanie i możliwość stosowania e-podpisu jest na pewno korzystne kosztowo i czasowo. Od pierwszego maja 2008r. krajowe urzędy administracji publicznej muszą przyjmować dokumenty przez internet.